YouTube-influencern Brian Christophers slot-område är redan en hit på Plaza

Kasinon och spel YouTube-influencern Brian Christophers slot-område är redan en hit på Plaza

Branschövervakare säger att YouTube-slotinflytaren Brian Christophers dedikerade utrymme på Las Vegas centrum följer en växande trend med segregerade slotområden som kan hjälpa till att få fler besökare.

När spelautomaten YouTuber Brian Christopher sa till Plaza-vd Jonathan Jossel att han skulle starta sitt eget spelrum på Plaza, trodde han inte att förslaget skulle tas på allvar.

Inflytaren på sociala medier studsade idén när han spelade in ett avsnitt av Plaza's podcast, ”On the Corner of Main Street”, med Jossel i september.

Det visar sig att Jossel gillade idén.

”Jag fick ett e-postmeddelande nästa dag där jag sa:” Hur får vi detta att hända? ”” Sa Christopher, som har mer än 500 000 följare som ser honom spela spelautomater runt om i världen. ”Vi gick med full gas med det.”

Fyra månader senare är ”Brian Christopher Slots på Plaza” igång. Branschövervakare säger att utrymmet följer en växande trend med separata slotområden och kan hjälpa till att driva fottrafik i Las Vegas.

Rita in besökare

Utrymmet, som öppnade onsdag , ger redan mer fottrafik till Plaza.

YouTuber sa att han har stött på fans ”nonstop” sedan han kom in i stan, inklusive ett par som berättade för honom att de avbokade sina hotellbokningar på en Strip-fastighet för att stanna på Plaza när de fick veta om slot-området.

Christopher förväntar sig att platsen på 850 kvadratmeter fortsätter att locka fler besökare, särskilt yngre spelare, till Las Vegas.

”Vår publik 1 på Facebook är tusenåriga män … i det 24- till 34-åriga sortimentet. Och de älskar det de ser ”, sa Christopher. “Om de ser Brian spela på Plaza i centrala Vegas, är det precis där de vill gå när de kommer. De ser till mig för att ta reda på vart de ska gå. ”

Rick Eckert, vd för slotprestanda och analys på Eilers & Krejcik Gaming, sa att Christopher kan ses som den största oberoende kasinovärden i landet.

”Mängden människor han kan nå genom att säga något positivt om ditt casino eller lägga ut en stor vinst kan verkligen vara inflytelserik,” sa han. ”För att någon ska märka ett område på golvet tillägnad Brian Christopher och hans YouTube-kanal, verkar det bara som en bra idé. Jag skulle inte bli förvånad över att se fler av dessa dyker upp. ”

Joshua O'Connell, en 38-årig abonnent från Connecticut, sa att han planerar att besöka slotområdet på sin nästa Las Vegas-resa.

Varje spelautomat har en QR-kod som länkar till en video av Christopher som spelar samma spel. O'Connell sa att sådana speciella detaljer ger tillbaka minnen för honom och tusentals andra som har följt Christophers videor de senaste fyra åren.

”Det skapar en koppling mellan spelautomaten och Brians ögonblick och nu ditt ögonblick,” sa han. ”Det finns den känslomässiga kopplingen till dessa historier. … När du tittar på människor som spelar slots dag efter dag lär du känna dem. De blir som en virtuell vän. ”

En växande trend

Plaza började skapa kontakter med YouTubers för ungefär två år sedan efter att ha insett den stora publiken de drar. Jossel sa att popularitet har lett till en ”otrolig” första två dagar för slotområdet.

”Han är en stjärna i det samhället, och jag ser det som ett bra sätt att samarbeta så långt vårt varumärke och hans varumärke kommer ihop”, sa han. ”Att ge (hans fans) en one-stop shop för att spela sitt spel eller stöta på honom … det är en naturlig passform. Hittills har det varit väldigt, mycket uppmuntrande två dagar. ”

Christopher visade upp området och dess 16 spelautomater på YouTubes liveströmmar onsdag och torsdag. Han sa att hans YouTube och Facebook tog sammanlagt 10 000 prenumeranter under de två dagarna, och onsdagen var hans ”största liveström genom tiderna.”

Utrymmet är det andra spelrummet som Plaza har lanserat i år. Hotellkasinot i centrum öppnade också ett nästan 3000 kvadratmeter stort utrymme som uteslutande är tilldelat Wheel of Fortune- spelautomater denna månad.

”De verkar stämma överens med vad spelare som jag gillar,” sa O'Connell. ”Det är intressant att se Plaza ta några av dessa steg för att erbjuda något annat.”

Eckert sa att dessa segmenterade slotområden är en växande trend som gör att kasinogolv bättre kan tjäna och kommunicera med spelare. Andra exempel är Strat's Link Slot Lounge eller Rampart Casinos Buffalo Bar.

”Spelare som är sanna spelare och inte bara underhållningsspelare vet verkligen vad de letar efter”, sa han. ”Det gör det bara lättare att marknadsföra till dessa spelare.”