Bellagio uppgraderar rum med design inspirerad av dess ikoniska fontäner

Bellagio uppgraderar rum med design inspirerad av dess ikoniska fontäner

Kasinon och spel Bellagio uppgraderar rum med design inspirerad av dess ikoniska fontäner

Las Vegas Strip-fastigheten kommer att uppdatera de 2568 rummen i huvudtornet, med de första ombyggda rummen som är tillgängliga för gäster i april.

Ett renoverat badrum på Bellagio. (Courtesy, MGM Resorts International)Bellagios huvudtorn efter renovering. (Courtesy, MGM Resorts International)Ett Bellagio-rum efter renovering. (Courtesy, MGM Resorts International)Bild av möbler inuti ett ombyggt Bellagio-rum. (Courtesy, MGM Resorts International)Bild av möbler inuti ett ombyggt Bellagio-rum. (Courtesy, MGM Resorts International)Ett Bellagio-rum efter renovering. (Courtesy, MGM Resorts International)

Bellagios rum får en uppgradering med en design inspirerad av fastighetens mest ikoniska inslag: fontänerna.

The Strip-fastigheten kommer att uppdatera 2 568 rum i huvudtornet. Renoveringar förväntas äga rum under sommaren, med de första ombyggda rummen tillgängliga för gäster i april.

”När världen återvänder för att resa under de kommande månaderna och åren kommer Bellagio att vara redo med denna underbara nya rumsprodukt samt hälso- och säkerhetsprotokoll i hela anläggningen för att säkerställa att gästerna känner sig välkomna, bekväma och säkra”, säger Bellagio VD och COO Ann Hoff sa i ett pressmeddelande på torsdag.

De nya designerna kommer från Chicago-baserade The Gettys Group och MGM Resorts International Design Group och inspirerades av Bellagios fontänföreställning och ”rörelsen av vatten, naturens skönhet och de livliga reflektionerna av ljus sett vid soluppgång och solnedgång”, enligt till släppet.

Rummen inkluderar en överdimensionerad dusch, dubbla handfat, en inbyggd garderob och ett aktivitetsbord. Det kommer också att finnas en inbyggd garderob och två sittplatser. De nydesignade badrummen har en överdimensionerad dusch med en ingång utan dörr och en tvättställsfabrik i granit med bakgrundsbelysta speglar.

Premier King-rummen har en blå palett som är avsedd att reflektera himlen strax före soluppgången, medan Premier Two Queen-rummen har gula toner inspirerade av solnedgångar.

”När vi fick i uppdrag att omforma rummen för en sådan ikonisk utväg, ville vi att designerna skulle överskrida kulturer och prata med en internationell publik”, säger Ben Nicholas, senior rektor på The Gettys Group, i utgåvan. ”Vi hämtade inspiration från vatten, som är synonymt med Bellagio, och blandades i element av ljus och natur för att skapa utrymmen som gör att gästerna känner sig hemma.”